Tuesday 15 March 2011

Bismillahirahmannirahim,

Sepanjang saya menetap di tajung malim ini,iaitu sebuah pekan yang agak sederhana bagi saya,kawasan ini sering kali disirami dengan air hujan,kadang-kala,sukar saya untuk bergerak ke kampus untuk menyelesaikan beberapa kerja yang saya perlu lakukan dikamnpus.Argh...,pening kepala saya memikirkannya...banyak kerja belum terlaksana...

Namun...,jika dilihat dengan mata hati,hujan ini merupakan rahmat daripada Allah S.W.T. . Bayangkan jikakalau tiada hujan,pasti bumi ini akan rosak binasa. Dengan hujan,banyak manfaat yang kita dapat kerana setiap apa yang diturunkan olehNya pasti ada hikmah disebaliknya. Contohnya, tumbuh-tumbuhan dapat menjadi subur disebabkan oleh rahmat yang diturunkan oleh Allah S.W.T. 

Juga,hikmah disebalik hujan ini ialah diantara waktu doa paling mustajab.Wah..,hebat bukan,setiap ciptaan Allah S.W.T. ada manfaatnya kepada manusia. Cuma kita yang tidak dapat meneroka kerana hati kita diselaputi dosa-dosa yang hanya mahu melakukan maksiat sahaja .

"Hishhhh...hujan,tak dapat aku jumpa minah hari ni',"Arghh...hujan lagi,tak dapat aku merempit hari ni",dan macam-macam lagi benda-benda maksiat yang kita hendak lakukan namun kerana rahmatnya Allah S.W.T.,masih sayangkan hambaNya ...Ingat,Allah S.W.T. sesekali tidak akan menzallimi hambaNya,hanya kita yang menzalimi diri kita sahaja.

Marilah sama-sama kita bermuhasabah diri...

Mari merebut cinta hakiki...^_^ 

2 comments:

  1. Maaf,kesilapan teknikal...harap maaf.,,,>.<

    ReplyDelete
  2. kemah eh fadhlan weyh..hahahaha..jemi nih...

    ReplyDelete