Monday 7 March 2011

Perjalanan mencari Cinta Hakiki Bermula

Alhamdulillah,syukur terhadap Illahi,dapat juga saya meyiapkan blog cintaillahi-fadhlan. Pada asalnya saya merancang ingin meletakkan cintaillahi sahaja namun ia telah ada,jadi saya memilih cintaillahi-fadhlan sebagai medan penulisan dakwah saya yang pertama dalam hidup saya. Sebenarnya saya telah merancang lama ingin melibatkan diri dalam medan penulisan dakwah ini bagi memainkan peranan sabagai seorang khalifah dimuka bumi ini,banyak juga pendapat yang saya dapat apabila saya mengajukan persoalan saya bagi melibatkan diri dalam penulisan blog ini,Alhamdulillah,mejoriti memberikan respon yang baik dan juga diingatkan agar istiqamah kerana dalam menyebarkan dakwah ini pasti saya akan lalui pelbagai halangan sebagai seorang penulis dan juga seorang pelajar dalam menyebarkan dakwah Islam.

                                                     (bersama BroHamzah dan sahabatnya )



Alhamdulillah,dengan izin Allah S.W.T. terciptalah blog saya dengan bantuan daripada hamba Allah S.W.T yang sangat saya tidak sangka merupakan seorang penulis dalam laman web yang juga kegemaran saya iaitu BroHamzah dan sahabatnya yang merupakan penulis laman web "langit illahi" semasa saya mengikuti program beliau dalam bengkel penulisan blog. Banyak juga yang saya dapat pelajari daripada beliau,antaranya disiplin kerana untuk kita berjaya didunia dan diakhirat kita memang perlukan disiplin yang tinggi bagi menghadapi liku-liku hidup ini. Juga dapat saya pelajari ialah niat,kerana untuk melakukan sesuatu pekerjaan memang kita memerlukan niat dan niat kita ialah mestilah mengharapkan keredhaanNya agar setiap perbuatan kita mendapat keredhaanNya serta mengikut syariatnya. Dengan siapnya blog ini bermulalah perjalanan saya sebagai hamba untuk mencari cinta hakiki, Semoga saya istiqamah dalam penulisan ini. Sekian…^_^

2 comments: