Sunday 27 March 2011


Bismillahirahmannirahim,

Alhamdulillah,Alhamdulillah,Alhamdulillah,bersyukur aku kepadaMu kerana masih diberi peluang untuk merebut CintaMu di dunia ini sebagai ladang dan menuai hasilnya di akhirat,Alhamdulillah.

Sahabat,itu tajuk secara spontan yang saya baru fikirkan untuk penulisan saya kali ini,bukan apa,kerana sepanjang hidup saya didunia ini sehingga di era menara suluh budiman ini,banyak kisah dan kadang-kadang saya sendiri mejadi watak dalam kisah tersebut.

Seronak rasanya bila kita sentiasa didampingi dan diberi perhatian dalam hidup ini,gelak ketawa bersama-sama,makan bersama-sama,dan macam-macam lagilah kisah yang menunjukan kita ini sebagai sahabat sejati.Kadang-kala,semasa kita berada diambang kejayaan dan kesenangan,ramai orang ingin menjadi sahabat kita sehingga kita rasa kita mempunyai ramai sahabat-sahabat yang sanggup bersama-sama dengan kita.Namun bila mana kita berada dalam ambang kesusahan,kita dipinggirkan,kita dihina dan macam-macam lagi yang dilakukan oleh mereka kepada kita.

Dari situ saya melihat,manakah sahabat yang sebenar?Saya juga berasa kadang-kadang memang keseorangan bila mana saya berasa sedih kerana tiada sesiapa pun yang mahu atau sanggup berkongsi dengan saya,saya menangis,sedih,dan pernah rasa hidup ini tiada nilai.

Namun,sekarang,saya berasa lega kerana baru saya sedar,ada yang sanggup dengar rintihan saya,aduan saya,dan macam-macam lagi masalah saya.Dia tidak pernah merungut malah lebih suka saya meluahkan segala masalah saya,Dia lebih suka saya bergantung sepenuhnya padaNya.Siapa DIA?

DIA adalah Tuhan sekian alam,Allah S.W.T.Memang betul jika kita cuba mencari cinta manusia,memang dia akan berakhir dengan tradegi,tetapi jika kita mencari cinta hakiki,kita akan mendapat kebahagian didunia dan diakhirat.

Bagaimana mahu mendapat cinta hakiki?

Buat sesuatu pekerjaan atau perbuatan yang mengikut syariat keranaNya,bukan kerana makhluk.

Untuk apa?

Untuk mendapat keredhaanNya didunia dan diakhirat.

Jadi bagaimana sahabat-sahabat,pilihlah mana cinta yang tepat....jawapannya saya serahkan pada sahabat-sahabat...

Mari merebut cinta hakiki.^_^

3 comments:

  1. assalamualaikum..
    ..mmm manusia akan tdk suka klau kita slalu mminta2 kpdanya..ttp Allah SWT akan lbih suka jika kta slalu mminta2 kpdanya...

    ReplyDelete
  2. syukran atas perkongsian sahabat...^_^

    ReplyDelete
  3. assalammualaikum.......
    terima kasih atas perkongsian......
    teruskan perkongsian ni adik....

    ReplyDelete